אין דרך אחרת להגיד את זה, אז אני פשוט אגיד את זה (כלומר, אכתוב את זה) זה ממש ממש אחלה שעמלתם על בניית אתר וורדפרס. השקעתם בעיצוב יפה, למדתם על התוספים השונים, התקנתם את החיוניים מבניהם, אתם כבר יודעים איך יוצרים קטגוריות, פוסטים, עמודים, איך לנהל את המערכת ואיך לתחזק ולתפעל אותה.
אבל בעוד אני מחמיאה לכם על העבודה הטובה, על המאמץ וההשקעה – אלפי אנשים בכל רחבי העולם עושים בדיוק את אותו הדבר. גם הם עמלים על בניית אתר וורדפרס וגם הם משקיעים זמן, מאמץ וכסף. אז למה שגולשים יגיעו דווקא לבלוג או לאתר שלכם? אם יש עוד כמה מאות אלפי בלוגים דומים לשלכם, למה לבחור לעקוב דווקא אחריכם?
התשובה, חברים, טמונה בתוכן הבלוג. וכאשר אומרים תוכן מתכוונים לא רק לטקסט.
בשורות הבאות אשתף אתכם בכמה טיפים לאיוורור בלוגים, להעצמתם ולבידולם מהמתחרים. אם תפעלו לאורם יהיו לכם עוקבים אקטיביים, תגדילו את האינטראקציה עימם, תשפרו את כמות התנועה והחשיפה של הבלוג ותהיו בעליהם החוקיים של בלוג שפשוט אי אפשר להישאר אליו אדיש.
כמה טיפים לבניית אתר וורדפרס משובח
אז מה נתנו היום בחדשות? – תוכן חדש, רענן, רלוונטי ואקטואלי ימשוך יותר גולשים מתוכן ישן או היסטורי. הקפידו לעדכן את העוקבים שלכם בהתפתחויות חדשות, מחקרים חדשים, גילויים מעניינים וטריים, ואל תפסיקו לרגע. המשיכו לעדכן את הבלוג כל הזמן בחדשות וחידושים.
- צורה לו – נכון שהתוכן עצמו והמהות חשובים, אבל חשוב גם להציג את התוכן בבלוג בצורה נגישה, ברורה, קריאה ונעימה. הקפידו על פסקאות קצרות, על כותרות וכותרות משנה שילמדו על תוכן הפסקאות ויגרו את הדמיון. לאנשים שקוראים מידע ברשת נוח יותר לסקור מידע ולא לקרוא את כולו, לכן כדאי לחלק את התוכן לפסקאות קצרות ולהשתמש בבולטים, כך שהעוקבים יוכלו לקבל את המידע שהם מחפשים מהר.
- הצחקתם אותי – מלחמות, מגיפות ובכלל חדשות רעות – יש לנו בשפע בלי עין הרע. אנשים מחפשים לברוח מכל אלו, הם מחפשים אסקפיזם. לכן, יש בהחלט טעם בשילוב של תוכן מצחיק, משעשע או מבדר. אנשים אוהבים לצחוק, אם תצליחו להצחיק אותם ולבדר אותם – הם יחזרו לבלוג שלכם שוב ושוב.
- לעורר לחיים כמה שיותר חושים – טקסט זה חשוב וכמובן שצריך להקדיש לו תשומת לב בעת בניית אתר וורדפרס וגם לאחר ההשקה, אבל בואו, יש היום כל כך הרבה אמצעים לעורר באמצעותם את החושים אז למה להשתמש בהם? אל תסתפקו בטקסט נקי – הקפידו לשלב גם תמונות, גרפים, דיאגרמות, ממים, גיפים, סרטונים, מוסיקה, פודקאסטים או כל אמצעי אחר שיכול לעזור לכם להדגיש את המסר, ליצור סקרנות ולעורר עניין. המינימום – שכל פוסט ילווה לפחות בתמונה אחת.
- באזז ברשתות החברתיות – בניית אתר וורדפרס לא מחייבת אתכם להיות מוגבלים אך ורק לאתר או לבלוג. הוסיפו קישורים לרשתות חברתיות ומנפו את הרשתות החברתיות להפצת התוכן, יצירת אינטראקציה ובאזזז. חיבור הבלוג גם לרשתות חברתיות יאפשר לכם לפתוח עוד ערוץ תקשורת עם העוקבים וגם להשיג עוד ועוד עוקבים.
- יאללה, זזים – בין אם בחרתם בבניית אתר וורדפרס לצרכים פרטיים ובין אם בחרתם בבניית אתר וורדפרס לצרכים מסחריים חשוב להורות לעוקבים מה לעשות ולהניע אותם לפעולה. אין לצאת מנקודת הנחה שגולשים יודעים מה הם צריכים לעשות. יש להדריך אותם בצורה פשוטה וברורה מה לעשות, על מה ללחוץ, לאיזה דף לעבוד ומה לעשות בכל דף. הדגישו והסבירו פעולות חשובות כגון: יצירת קשר, הוספת פריטים לעגלת הקניות, הסבר על תשלום ותשלום מאובטח, צעדים נדרשים לצורך מילוי טופס, הצטרפות למועדון לקוחות, הצטרפות לרשימת דיוור וכו'. אם לא מנחים את הגולשים מה לעשות בדיוק הם פשוט לא יזוזו לכיוון הפעולה שאנחנו מצפים מהם.
בניית אתר וורדפרס זה עניין די פשוט, לא צריך להיות טכנולוג גדול או בעלי כישורי פיתוח מתקדמים כדי להשיק בלוג או אתר על הפלטפורמה הנפלאה הזו. האתגר הגדול הוא לעניין, לסקרן, לחדש ולהמם את העוקבים בכל פעם מחדש.
להגיב